Magyarország legtakarékosabb autói felkészültek a versenyre


Hírszerkesztő
május 14. 2012. 17:54

Öt magyar csapat
A Shell Eco-marathon Europe 2012 verseny május 17-én Rotterdamban, Hollandiában startol
 
hirdetés

Öt magyar csapat készült fel az idei Shell Eco-marathon Europe versenyre, melynek során a diákok a lehető legtakarékosabb autókat tervezik meg, építik egy éven át és végül a pályán tesztelik tudásukat. Prototípus kategóriában indul a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Kara, a Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola, az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kara, valamint a Kecskeméti Főiskola. UrbanConcept kategóriában a győri Széchenyi István Egyetem versenyez.

 

Több mint 3000 diák arra készül Európa-szerte, hogy a 2012-es Shell Eco-marathon Europe versenyen teszteljék vezetési technikájukat és tudományos felkészültségüket az új utcai versenypályán, melyet kifejezetten a Shell Eco-marathon Europe 2012 versenyre alakítottak ki Rotterdamban. Ez lesz az első alkalom, hogy utcákon versenyeznek majd a diákok, így a nézők a pálya széléről is drukkolhatnak majd nekik. A 28. Shell Eco-marathon Europe versenyt május 17. és 19. között rendezik meg, amely idén Németországból Rotterdamba, Hollandiába költözik.

 

A Shell Eco-marathon Europe történetében először utcai pályán várja a 24 országból érkező 227 csapatot. A versenypálya öt 90°-os kanyarral rendelkezik, ami igencsak próbára teszi a pilóták vezetési tudását, hiszen a fékezés, gyorsítás és kanyarodás az eredmények 50%-át befolyásolja majd. Az utcai versenyzés közelebb hozza a megmérettetést a nagyközönséghez és lehetővé teszi, hogy a gyakorlatban is életre keljenek a jövő energetikai megoldásai.

 

A tavalyi év rekordere és az SKF Dizájndíj nyertese, a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata felkészült rá, hogy megdöntse tavalyi rekordját és több mint 2277 km-t tegyen meg. Az új karosszériát 3D-ben tervezték meg, majd számítógépes áramlástani szimulációs vizsgálat után a magot egy marógépen maratták ki, hogy minél pontosabb legyen. Az Electric-Kandó középiskolai csapata Kecskemétről szintén teljesen áttervezte elektromos autóját, hogy túlszárnyalják tavalyi 371 km/kWh eredményüket. Az Óbudai Egyetem már ötödik éve versenyez, továbbfejlesztették a motort, valamint az első kerekek kormányzottak. A Pécsi Tudományegyetem Orca csapata aerodinamikailag optimalizált formát tervezett, idén a kalocsai mintájú jármű az elektromos autók hidrogénforrású kategóriájában indul, ami igazi újdonság a magyar csapatok történetében. A győri Széchenyi István Egyetem napelemes csapata, a SZEnergy vízállóvá tette az autót az időjárási viszonyoknak megfelelően, valamint a feszültségszint maximalizálása érdekében módosították napelem-köreiket.

 

„Biztos vagyok benne, hogy a magyar csapatok idén is kihívást jelentenek majd a többi versenyzőnek, a legjobbakat kívánom nekik. Remélem, hogy az egész éves befektetett munka megtérül és a fantasztikus eredmények mellett jól is érzik majd magukat a csapatok” – mondta Erényi Balázs, a Shell Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke.





hirdetés


Kiemelt cikkünk

Bemutatkozik a vadonatúj Lexus RC F!

január 12. 2014.
Minden idők legerősebb Lexus 5,0 literes, V8-as motorja 450 lóerő fölötti teljesítménnyel

0 hozzászólás

Szavazás

Melyik autó gyorsul a legjobban?
 
Pagani Zonda
Koenigsegg Agera R
Tesla S
Trabant a szakadékban